" /> نقد و برررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۴ ارديبهشت ۹۹، ۰۱:۵۸ - اینستا گرام ها
    تشکر

فیلمی به شکوه تاریخ سینما 
.همشهری کین(اُروسِن وِلز)
همشهری کین از برترین‌های تاریخ سینما،فیلمی که با نام اورسن ولز بزرگ گره خورده است از نگاه گاردین پنجمین فیلم هنری برتر دنیاست؛اگرچه این فیلم در اکثر نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده است عنوان برترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کرده است،عنوانی که معمولا بین این فیلم و سرگیجه آلفرد هیچکاک دست به دست می‌شود.
این کارگردان بزرگ سینمای جهان در سال 1941 با ساخت اولین فیلم بلند خود بر اوج قله شهرت ایستاد.سبک خاص فیلم‌سازی،استفاده‌ خلاقانه از نور،بهره‌گیری بی‌نظیر از زاویه‌های دوربین،تکنیک‌های صدابرداری و برداشت‌های بلند از جمله شاخصه‌های فیلم‌سازی اورسن ولز محسوب می‌شوند که به خوبی از همه این شاخصه‌ها در شاهکار همشهری کین بهره برده است.
در واقع این فیلم تلاش اورسن ولز برای رسیدن به روش جدیدی از فیلمسازی با شناخت و استفاده و ترکیب فرم‌های مختلفی از فیلمسازی بود.داستان فیلم درباره چارلز فاستر کین با بازی خود اورسن ولز یک روزنامه‌دار ثروتمند است که در هنگام مرگ تنها یک کلمه غنچه رز(رُزباد)را بر زبان می‌آورد و پس از مرگش تحقیقاتی برای کشف راز این کلمه‌ آغاز می‌شود و فیلم با بازگشت‌های ناگهانی به عقب به زندگی کین و پرده برداشتن از اسرار زندگی او می‌پردازد.
این فیلم نامزد کسب هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی شد،اما ولز درنهایت موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را از آن خود کند.
منبع : گاردینل
البته ولز فقط محدود به همشهری کین نمیشه فیلمهای خوب و خوش ساخت دیگه نیز داره ....
ولی ولز در سختار کمپانی های هالییودی در دههای 40 و 50 ته شد و هیچ وقت نتونست فیلمی بساره که خودش می خواست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی