" /> نقد و برررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۴ ارديبهشت ۹۹، ۰۱:۵۸ - اینستا گرام ها
    تشکر

بیا و ببین
الم کلیموف

پسرکی برای جنگ به آلمان ها به نیروهای پارتیزان میپیوندد ، در میان پارتیزان ها با دختری آشنا میشود ، در جنگل پس از بمباران او و دختر گم میشوند ، تصمیم به بازگشت به سمت دهکده و خانه ی پسر را میگیرند اما وقتی به دهکده میرسند میبینند که خانواده ی پسر سلاخی شده اند و .....

جنگ ، درد ، مرگ ........... تنهایی

فیلمی که نباید دید ، بلکه باید فریادش زد ، همراه با فریاد ها و فشار های عصبی پسرک نوجوان (شخصیت اصلی فیلم) . جای جای فیلم پر از صحنه هایی است از جنایت های فاشیسم . اما کلیموف به گونه ای این جنایات را مقابل دوربین برده که هیچ سکانسی شما حس نخواهید کرد که فیلم دارد اغراق میکند . فیلمبرداری و صدابرداری فیلم بسیار عالیست . در سکانسی در جنگل وقتی بمباران صورت میگیرد گوش های پسرک سوت میکشد ، کلیموف این سوت کشیدن را در تمام فضای فیلم حاکم میکند و به راستی که این صدای سوت ممتد شما را وارد همان جنگل خواهد کرد .

پایان بندی فیلم عالیست . پسرک نوجوان با صورتی که حالا از این همه درد و رنج پیر شده شروع میکند به شلیک به قاب عکس هیتلر ، هر شلیک با یک فلش بک به زندگی هیتلر در هم می آمیزد و آخرین شلیک به عکس کودکی هیتلر در آغوش مادرش .

پ . ن : این فیلم در نقد جنگ (بهتر بگویم در سلاخی جنگ!!) برایم در ردیف فیلمهایی چون : آلمان سال صفر (روبرتو روسلینی) ، توهم بزرگ (ژان رنوار) ، کودکی ایوان (آندری تارکو سفسکی) ، غلاف تمام فلزی (استنلی کوبریک) ، نبرد الجزایر (جیلو پونته‌کورو) ، خط سرخ باریک (ترنس مالیک) ، لک لک ها پروزا میکنند (میخاییل کالاتازوف) ، هیروشیما (کوریوشی کوراهارا) و عروج (لاریسا شپیتکو) قرار میگیرد .

فیلم بیا و ببین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی