" /> نقد و برررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۴ ارديبهشت ۹۹، ۰۱:۵۸ - اینستا گرام ها
    تشکر

آقای آرکادین
اورسن ولز
تاجر مرموز و ثروتمندی بنام گرگوری آرکادین مردی بنام ون استراتن را استخدام می کند تا به دنبال قسمتی از زندگی گذشته‌اش که مدعی است فراموش کرده ، بگردد.

بین آقای آرکادین و همشهری کین شباهت‌های بسیار زیادی دیده می شود . به همین دلیل است که آقای آرکادین را نسخه اروپایی همشهری کین نامیده‌اند . ولز در ابتدای فیلم با دیالوگی که بین استراتن و زوک برقرار می شود سه سوال را در ذهن بیننده ایجاد می کند :
استراتن و زوک چه کسانی هستند ؟
استراتن و زوک چه ارتباطی با یکدیگر دارند ؟
چرا زوک در خطر است ؟ 
با مطرح شدن این سه سوال و بعد از فلاش‌بک اول ، تماشاگر به استفاده فیلم از قراردادهای تریلرهای معمایی پی می برد .

آقای آرکادین شامل شش فلاش‌بک است که بجز فلاش‌بک سوم که به معرفی اجمالی آرکادین می پردازد ، در هر فلاش‌بک یک یا چند شخصیت دیگر به بیننده معرفی می شود که همین شخصیت‌ها و وقایع پیرامونشان موجب ارتباط روایتها با یکدیگر می شوند.

پس از نمایش هر فلاش‌بک برای جمع بندی مطالب ارائه شده رجعت به زمان حال صورت می گیرد . این جمع بندی در ظاهر توسط زوک و استراتن انجام می شود ولی در واقع این بیننده است که با ولز مطالب ارائه شده را جمع بندی می کند و پس از آن جستجو ادامه میابد ، و این روند تا پایان آخرین فلاش‌بک ادامه دارد ؛ در انتهای فلاش‌بک ششم بیننده به جواب تمام سوالات مطرح شده در فیلم می رسد . هنگامی که بیننده جوابها را دریافت کرد ،فیلم رنگ بوی تعلیق و غافلگیری به خود گرفته و تا پایان به همین صورت ادامه پیدا می کند . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی