" /> نقد و برررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۴ ارديبهشت ۹۹، ۰۱:۵۸ - اینستا گرام ها
    تشکر

گریفیث مخترع تلفن!!!
گریفیث شکسپیر سینما اولین روایت گر بزرگ است. کسی که فیلمنامه نویسان مبتدی برای شروع سینما به سراغ روایت پردازی هایش میروند. 2 فیلم بزرگ دارد. اول تولد یک ملت است که خیلی ها ازش به عنوان اولین شاهکار هنری سینمایی تاریخ یاد می کنند و دومی فیلمی جاه طلبانه و پر خرجی به نام تعصب است. تعصب فیلمی 3 ساعته است که لوکیشن های عظیمش در سینمای آن زمان بی سابقه است. 
با تمام این اوصاف من با سینمای گریفیث مشکل دارم. اولیش در بعد فیلمنامه است. به نظرم فیلمنامه ی کارهای او هیچ انسجام و چفت و بستی ندارد. داستان ها عموما ربطی به هم ندارند و اغلب بیننده را گیج می کند. تعداد شخصیت ها در کارهای او بسیارند. نمیخوام از شخصیت پردازی در کارهایش بگویم. چون در زمانه ی او سینما تازه طفلی شیر خواره ای بیش نبوده است. مشکل دوم من از دیالوگ ها و حرف های گزافه ی او در توضیحات فیلم است. مثلا در جایی از فیلم تولد یک ملت او یک زن عصبانی را نشان می دهد که با همه کس درگیر است. سپس تصویر سیاه می شود و جمله ی " جنگ باعث به وجود آمدن نفاق می شود." ظاهر می شود. که این جمله جدااز کار کرد حس معنا زدگی در فیلم یک جورایی در تضاد با تصویر ظاهر می شود. به قول هیچکاک: ما در زمانی می توانیم از دیالوگ استفاده کنیم که تصویر قادر به انجامش نباشد. این گونه مشکلات در فیلم به وفور مشاهده می شود. سینما مدیوم تصویر است که به نظرم گریفیث بلاگ باستر بزرگ پی به آن نبرده بود. ولی او با تمامی این حرف ها از لوکشن های جالبی استفاده می کرد. در آن مقطع زمانی جمع کردن آن همه سیاهی لشکر و رقم فروش بالای فیلم تعصب نشان از یک اسپیلبرگ زمان خود را می دهد. او برای من همانند گراهام بل مخترع تلفن است. بل شاید تلفن ضعیف ساخته بود و تنها می توانست با یک شخص در طبقه ی پایین از خانه ی خود صحبت کند. ولی با این حال او خالق تلفن بود. احترام من به گریفیث به اندازه ی یک خالق است. با این حال من بیش تر ترجیح می دهم به سراغ تلفن های دیجیتال فوق پیشرفته بروم تا تلفن های ضعیف که صدایش به زور به این گوش خسته ی ما می رسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی