" /> نقد و برررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۴ ارديبهشت ۹۹، ۰۱:۵۸ - اینستا گرام ها
    تشکر

سینمای ایتالــــــیا. سینمای اسپاگــــــتتی . لئـــــونه . المــــــــان . 

حکایتی زیبا از سینمای کبیر لئونه که خدمتی عظیم به سینمای اسپاگتی که از زیباترین حکایت های سینما سینمای لئونه محسوب میشه . . . .که ایتدائ برای ساخت یک مشت دلار هنگامی کلینت ایستوود تازه وارد هنر سینما شده بود که اوایل کار خود را با سریال طولانی به نام روهاید اغاز کرده . 
در ان زمان لئونه برای ساخت به خاطر یک مشت دلار راهی سفر به امریکا میشه برای اواردن ایستوود به ایتالیا . که با مخالفت خیلی از نویسندگان و تهیه کنندگان روبه رو شد ولی هدفی که لئونه داشت فراتر از این موضوع بود . 
بعد از گریم ایستوود به دست لئونه و قرار دادن سیگار برگ خود در دهان ایستوود هنگامی که تهیه کننده چهره ی او را دید با ان ته ریش زیبای ایستوود سریع قرار داد را با او امضا کرد و همکاری این دو اسطوره ی سینما اغاز شد . 
سینمای اسپاگتی در سال های 1980 به بعد در ایتالیا به صورت ابتدائی شکل گرفت و در سال های 1928 به بعد که صدا وارد سینما شد سینمای اسپاگتی تقریبا فعالیت ایده عالی داشت اما اصل سینمای وسترن از امریکا شروع شده با همکاری جان فورد و جان وین که سینمای اسپاگتی ایتالیا به ان صورت به چشم نمیامد . 
اما در اوایل دهه ی 60 که دو کشور المان و ایتالیا تصمیم گرفتند پا به ساختن فیلم های وسترن بگذارند . وقتی جان فورد این خبر را شنید با خنده گفت . اروپا داره وسترن میسازه . 
کوتاه طولی نکشید که لئونه سینما اسپاگتی را با سه فیلم زیبا وسعت بخشید . خوب بد زشت . بخاطر چند دلار بیشتر و یک مشت دلار . 
بعد از مدتی لئونه تصمیم گرفت که فیلمنامه ای را که خیلی وقت پیش تصمیم به ساختن ان داشت به نام روزی روزگاری در غرب بود رو بسازه اما تنها مشکل او قانع کردن هنی فوندا بود .که در ان زمان هنری هیچ گونه شناختی سرجیو لئونه نداشت و از همه مهم تر هنری در نقش های منفی اصلا ظاهر نشده بود .
لئونه سه فیلم خود را اماده کرده و به امریکا رفته تا هنری را قانع کند که فقط و فقط فیلم های او را تماشا کند . هنری هم درخواست او را پذیرفته و یک رو با چند ساندویچ صبح تا غروب خود به سینما رفته تا فیلم های لئونه را تماشا کند . 
هنری بعد از دیدن هر سه فیلم وقتی از سینما بیرون میاد بدونه هیچ گونه کلامی روبه ور لئونه قرار میگیره و میگه : استاد کجا رو امضا کنم . این بود پایان 4 فیلم شاهکار اسپاگتی که به دست لئونه کبیر ساخته شد . 
اما به گفته ی خود لئونه شاهکار او روزی روزگاری در امریکاست که در دوران جوانی فیلم نامه ی ان را تکمیل کرده بود در ان زمان به لئونه پیشنهاد ساختن پدرخوانده به او داده شد اما بخاطر روزی روزگاری در امریکا او درخواست را رد کرده و فیلم خود را ساخت 
چندی بعد بعد از تکمیل پدرخوانده ها به دست نویسنده بزرگ کاپولا که با موفقیت همراه بود لئونه بعد از دیدن فیلم خود پشیمان بود که چرا خود فیلم را نساخت . در حالی که خیلی از طرفداران لئونه از این بابت تصمیم واقعا خوشحالند که لوئنه پدرخوانده را نساخت . زیرا اگر او پدرخوانده را میساخت دیگر روزی روزگاری در امریکایی نبود . از جمله ادامه دهنده های سینمای اسپاگتی میشه به کارگردان ایتالیایی انزو جی کاستلاری با با فیلم کئوما و همکاری اش با فرانکو نرو . 
جا داره از موسیقی زیبای موریکونه هم یادی کنیم که لئون باعث شد این بزرگ مرد پا به هنر سینما بزاره و با موسیقی زیبایش اثار لئونه را همراهی کنه .
لئونه در اواخر عمر خود در حال نوشتن نبرد در لنینگراد بود که بخاطر سکته ی قلبی کار خود را نیمه کاره گذاشت و حالا خبر از این قراره که تورناتوره ادامه دهنده ی این فیلم نامه رو به عهده گرفته .
سینمای ایتالیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی