" /> نقد و برررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم

نقد و بررسی آثار فاخر سینمای جهان و معرفی فیلم و فیلمسازان

نقد و بررسی و معرفی فیلم
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۴ ارديبهشت ۹۹، ۰۱:۵۸ - اینستا گرام ها
    تشکر

سگ های پوشالی 1971
سام پکین پا

مرد جوان آمریکایی به نام دیوید (داستین هافمن) استاد ریاضیات همراه همسرش امی(سوزان جرج) در روستایی در انگلستان که امی دوران کودکی اش را آنجا گذرانده خانه ای می خرد و در آنجا ساکن می شوند،آن دو با هم روابط گرم و صمیمانه ای ندارند،دیوید با کتاب ها و فرمول های ریاضی اش مشغول است و بیشتر از همسرش تخته سیاه معادله هایش را می بیند و سردی روابط حتی به روابط خصوصی و اتاق خواب آنها نیز نفوذ پیدا می کند،امی که از سرزنش و غرزدن کلافه و خسته شده به دلربایی و جلب توجه از مردان دیگر مشغول می شود و...

در سگ های پوشالی زنی برای تحریک حس حسادت و جلب توجه همسرش دست به حرکاتی می زند که نتیجه اش تجاوز کارگران تعمیر کار ساکن در خانه شان می شود(در اینجا لازم است بگویم پکین پا این سکانس را با مهارت مانند فروید روانکاوانه به مخاطب عرضه می کند) و در مقابل این زن،تا این سکانس با مردی روبرو هستیم که توسط دوستان کارگران متجاوز به جنگل برده شده و رسمن سرکار است! و در انتظار رسیدن پرندگان و شکار آنها!(و چقدر تدوین موازی این سکانس بیاد ماندنی ست)

اما در یک سوم پایانی،جایی که مرد شروری بنام تام و دارو دسته اش برای پس گرفتن پسر خل وضعی که مرتکب قتل شده و دیوید او را پناه داده،به خانه ی او یورش می برند،دیوید دیگری متولد می شود و این سرآغاز نمایشی ست که بنطر من پکین پا تمام هدفش آن بوده...پروسه ی تبدیل شدن انسانی لیبرال و صلح طلب به قاتلی خشن و قسی القلب که تک تک اعضای گروهی که همچون سگ های وحشی به خانه اش حمله کرده اند را می کشد.

سگ های پوشالی فیلمی بسیار خوش ساخت است با فیلمنامه ای قوی که بسیار هدفمند و هوشیارانه ساخته شده و همچون وسترن های بسیار خوبی که از پکین پا دیده ام ارزش دیدن و معرفی دارد.

پی.نوشت:با نگاهی به آثار وسترن و غیر وسترن پکین پا می شود به دیدگاه بدبینانه ی او نسبت به زن آگاهی یافت اکثر زنان فیلم های او موجوداتی حقیرند که همیشه برای انتقام تحت هر انگیزه ای از جاذبه ی جنسی خود استفاده که نه سوء استفاده می کنند و به همین روی به او لقب ضد زن هم داده شده است ولی من فکر می کنم او به خوبی روانشناسی جنس مخالف را می دانسته و نگاهش نگاهی کاملن واقع گرا و با آگاهی ست... زن ها در فیلم های او در موقعیتی قرار می گیرند که به زعم من که خود یک زن هستم در شرایط یکسان 85 درصد زن ها در دنیای واقعی هم همان واکنش و رفتار را نشان می دهند و 15 درصد بقیه هم حداقل یکبار در ذهن خود چنین پلانی را بررسی می کنند!

نظرات  (۱)

  • خرید خانه در آلانیا
  • خیلی خوب و عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی